Lato w Jaworzynce

23.07.2019

Właśnie zakończył się nasz letni turnus aktywizacyjny w Jaworzynce. Od końca czerwca w trakcie dwóch turnusów wypoczywało 30 osób z Ośrodka i WTZ. Jak zwykle czekało na nas wiele atrakcji. Wędrowaliśmy po górach – przez trzy tygodnie przeszliśmy prawie 100 km górskimi szlakami. Zdobyliśmy nowe szczyty np. Tyniok, Szyndzielnia, Klimczok. Znaleźliśmy źródło Olzy. Często gościliśmy też u naszych sąsiadów Czechów. Jak co roku pojechaliśmy na basen „Amerika” oraz wspinaliśmy się na górę Girowa i Studeniczna. W Jablonkowie odkryliśmy Miejski Lasek, Arboretum i ścieżką dydaktyczną wiodącą poprzez szczyty górskie dotarliśmy do znajomego już nam basenu. Odwiedziliśmy oczywiście naszą Panią Dorotkę z Hospudki na Vychlidce, która serwuje najlepszą Kofolę na świecie :). Zapoznaliśmy się z lokalnym folklorem zarówno w trakcie trwania Dni Istebnej jak i na festynie z okazji narodowego święta Czechów Św. Cyryla i Metodego, a jednocześnie odpustu parafialnego w czeskiej Hrcavie.

Jaworzynka to nie tylko przyjemności lecz również obowiązki, które uczą nas samodzielności. Poczynając od robienia zakupów, przygotowywania posiłków, a na praniu i sprzątaniu domu kończąc. Dla wielu z nas to także lekcje pokory, tolerancji i odpowiedzialności za siebie i innych uczestników górskich wypraw.

W Jaworzynce panuje rodzinna atmosfera, dzięki czemu wypełnianie zadań nie jest wcale przykre. Członkami jaworzynkowej rodziny jesteśmy

jesteśmy nie tylko my, opiekunowie i wolontariusze lecz również pies Florka i papuga Teściowa.