W dniach 20-21 września, br. grupa mieszkańców Naszego Ośrodka wraz z opiekunami, wolontariuszami, wokalistkami zespołu Venimus oraz Maltańską Służbą Medyczną wybrała się na wyprawę w Tatry Wysokie. Hasło przewodnie naszej dwudniowej wyprawy górskiej brzmiało „Łamiemy bariery natury”. Pierwszego dnia za cel postawiliśmy sobie Morskie Oko (1395 m n.p.m.). Po dojechaniu do Palenicy Białczańskiej ruszyliśmy pieszo krętą i stromą drogą w stronę schroniska PTTK nad Morskim Okiem im. Stanisława Staszica w Dolinie Rybiego Potoku. Pogoda dopisywała, więc po drodze podziwialiśmy Wodogrzmoty Mickiewicza, malowniczą polanę – Włosienicę oraz malownicze szczyty Tatr. Na miejscu odpoczywaliśmy i podziwialiśmy wspaniałą panoramę gór. Morskie Oko otaczają znane szczyty górskie – Rysy, Żabi Mnich, Żabi Szczyt Niżny, Mnich i Miedziane, a z jeziora wypływa Rybi Potok. Brzegi zasłane są blokami skalnymi. Drogę powrotną pokonaliśmy wozami zaprzęgniętymi w konie. Niektóre osoby jednak zdecydowały się zjechać na wózkach dzięki pomocy opiekunów. Po tak wyczerpującym dniu pojechaliśmy na nocleg do pensjonatu w Olczy. Następny dzień po obfitym góralskim śniadaniu spędziliśmy na spacerze po Zakopanym oraz Krupówkach gdzie mogliśmy kupić pamiątki, posmakować oscypków i cieszyć się piękną słoneczną pogodą. Po południu w drodze powrotnej zajechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej – do Sanktuarium. Tam uczestniczyliśmy w Eucharystii przed Obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej modląc się we własnych i obiecanych najbliższym intencjach. Wyprawa ta sprawiła, że jesteśmy bogatsi o niezapomniane widoki i wiarę, że wspólnym wysiłkiem można „Przełamać wszelkie bariery – i to nie tylko natury”.

Szczególnie podziękowania składamy Ewie Kuś – organizatorce i koordynatorce wyprawy oraz Fundacji Związku Polskich Kawalerów Maltańskich Maltańska Służba Medyczna – Pomoc Maltańska z siedzibą w Katowicach.
Za każdy dar serca, poświęcony czas i dobro uczynione na rzecz mieszkańców Ośrodka Miłosierdzie Boże dziękujemy i odwdzięczamy się pamięcią i modlitwą.