W dniach 22-23 czerwca 2017 r. grupa uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy wraz z opiekunami odbyła wycieczkę turystyczno-krajoznawczą w okolice Karkonoszy. Zgodnie z planem wycieczki, w pierwszym dniu odwiedziliśmy Zamek w Książu, gdzie pod opieką przewodnika poznaliśmy bogatą historię jednego z 3 największych zamków w Polsce. Następnie udaliśmy się do położonej nieopodal najstarszej w Polsce palmiarni.

Kolejnym etapem wycieczki był Karpacz, gdzie zwiedziliśmy Świątynię Wang zbudowaną ze sosnowych bali w miejscowości Vang w Norwegii na przełomie XII i XIII wieku. Resztę wolnego czasu spędziliśmy na zwiedzaniu atrakcyjnego Karpacza z przystankiem na  pyszne lody. Pora była już późna, zatem musieliśmy udać się do naszego miejsca noclegu, czyli do pensjonatu Markus położonego w malowniczej Przesiece.

W drugim dniu wycieczki  pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby, by wziąć udział w warsztatach w Leśnej Hucie Szkła. Uczestnicy mieli okazję poznać tajniki wytapiania, barwienia i kształtowania rozmaitych form ze szkła metodą tradycyjną, no może pomijając fakt, iż piece nie są już opalane drewnem bukowym- jak to niegdyś bywało – a po prostu gazem.

Po tych doświadczeniach udaliśmy się do Cieplic, celem zwiedzenia tej uzdrowiskowej miejscowości i po zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wróciliśmy zdrowi i przyjemnie zmęczeni