Głuchołazy i okolice były celem tegorocznej wycieczki Warsztatu Terapii Zajęciowej. Głuchołazy to miasto znajdujące się w województwie opolskim, położone u podnóża gór Opawskich.
Słoneczna, umiarkowanie ciepła pogoda jak na jesień przystało sprzyjała naszej wyprawie pełnej przygód i atrakcji. Piękny, duży ośrodek sportowo – wypoczynkowy „Banderoza” był naszym miejscem docelowym, w którym przebywaliśmy korzystając z jego licznych atrakcji po całodniowych wyprawach.
Pierwszym celem naszej wyprawy był zamek w Mosznej. Już dzień wcześniej wieczór z legendą Głuchołaz przygotował nas do tej wyprawy, gdzie poznaliśmy wiele ciekawostek związanych z okolicą. Ku naszej uciesze, nie wszystko było prawdą bowiem legenda głosi iż w zamku w Mosznej nie można uruchomić windy co okazało się nieprawdą. Zaś sam zamek jest piękny. Mogliśmy się przekonać w jakich pięknych, bogato urządzonych pokojach żyły rody książęce. Obecnie w jednej z sal ma siedzibę Teatr Muzyczny Castello, gdzie jako zaproszeni goście mieliśmy możliwość poznać kulisy pracy scenicznej. Specjalnie dla nas solista wykonał arię operetkową, a niektórzy uczestnicy naszej wycieczki mogli przymierzyć rekwizyty sceniczne zamieniając się w bajkowe postacie.
Nysa była kolejnym celem naszej wyprawy. Te urokliwe miasto z licznymi zabytkami zwane śląskim Rzymem mogliśmy podziwiać podczas przejażdżki specjalnym otwartym turystycznym autobusem. Natomiast w Złotym Stoku z wielkim zainteresowaniem zwiedzaliśmy Średniowieczny Park Techniki poznając zasady działania urządzeń uruchamianych ludzką siłą.
W przedostatnim dniu wycieczki podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedni zdobywali Kopę Biskupią skąd mogli podziwiać piękną panoramę okolic, pozostali spacerując po Głuchołazach odkrywali jego uroki. Przechadzka zakończona została
w parku zdrojowym smacznym deserem.
Wieczorami w naszym ośrodku wypoczynkowym też nie brakowało atrakcji. Było ognisko z pieczoną kiełbaską
i wspólnymi śpiewami, nauka gry na bębnach afrykańskich i strzelania z łuku. Uczestniczyliśmy w płukaniu złota, gdzie mieliśmy możliwość znalezienia tego kruszcu i przy okazji wysłuchać ciekawej opowieści o różnych kamieniach – bogactwach ziemi. Przy okazji wesoło się pobawić przy specjalnym „trzepaku”, który „czyścił” spodnie na tyłkach odważnych śmiałków. Był czas na wspólną modlitwę i czytanie opowieści. Huczną dyskoteką zakończyliśmy nasz pobyt
w Głuchołazach.
Dziękujemy organizatorom i opiekunom wyjazdu za to, że mogliśmy przeżyć kolejny, wyjątkowy tydzień w naszym życiu.