W dniach 18 – 22 września wraz z grupą uczestników z Warsztatu Terapii Zajęciowej wyjechaliśmy na pięciodniowy wyjazd nad Zalew Bagry, znajdujący się na obrzeżach Krakowa. Przebywaliśmy w ośrodku przy Przystani Żeglarskiej UKŻ „Horn”, gdzie mogliśmy korzystać z bazy wypoczynkowo – noclegowej oraz pysznych posiłków serwowanych w Tawernie Horna.

Korzystając z tego, że mieszkaliśmy blisko centrum Krakowa, zwiedziliśmy dziedziniec Zamku Wawel, spacerowaliśmy po rynku krakowskim, podziwiając jego architekturę i niepowtarzalny charakter starych krakowskich uliczek.

Złożyliśmy również wizytę w parku dinozaurów Dinozatorland w Zatorze. Spacerując po starym lesie z okazami kilkusetletnich drzew i „ożywionymi” prehistorycznymi gadami, mogliśmy przenieść się w czasie o setki milionów lat. Mogliśmy nie tylko poznać historię tych niesamowitych stworzeń, ale również usłyszeć ich przerażające ryki i zobaczyć jak się poruszają. To właśnie tam znajduje się największy na świecie, ruchomy Tyranozaur Rex!

Kolejny już raz spotkaliśmy się z zaprzyjaźnionym Stowarzyszeniem Puente del Arte. Pod okiem pani Kaji Bendkowskiej – Klar (dyrektora artystycznego oraz właściciela szkoły tańca flamenco w Krakowie La Passión) braliśmy udział w dwudniowych warsztatach tanecznych, podczas których mogliśmy rozwijać swoją wyobraźnię ruchową i plastyczną, wyczucie rytmu oraz to jak wyrażać siebie samego w tańcu.
Owocem tych zajęć był wspólny występ naszych uczestników wraz z grupą Puente del Arte w Inauguracji Sezonu Artystycznego 2012/2013, która odbyła się w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży. Występ na scenie z zawodowymi artystami był dla naszych uczestników bardzo silnym przeżyciem i nowym doświadczeniem w ich działalności scenicznej.

Wieczorami czas spędzaliśmy przy grillu z wyśmienicie upieczonymi kiełbaskami oraz radosnymi śpiewami. Wolny czas urozmaicaliśmy sobie wspólnymi zabawami, oglądaniem filmów, wędkowaniem, nie mogło również zabraknąć dyskoteki. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że był to wyjątkowy i radosny czas, który na długo zapadnie w naszej pamięci, a energia i radość, które z niego wynieśliśmy, pozwolą nam lepiej angażować się w nasze codzienne obowiązki.