7 marca 2017 r. powzięliśmy wielkie wyzwanie, a mianowicie zorganizowaliśmy nie lada przedsięwzięcie – wycieczkę prawie 100 osobową grupą do Wieliczki i Krakowa. Grupę wycieczkową tworzyli pracownicy niepełnosprawni trzech Zakładów Aktywności Zawodowej wraz ze swoimi opiekunami. Było to dość spore przedsięwzięcie logistyczne dla organizatorów a także dla samych uczestników. Sam wyjazd o wczesnej godzinie, bo już o 6.00 przeraził niektórych na starcie, ale z pomocą i troską opiekunów wszyscy podopieczni byli punktualni.  Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzenie kopalni soli w Wieliczce, która jak wiemy nie jest łatwo dostępnym punktem turystycznym dla osób z niepełnosprawnością fizyczną. Po podziale na grupy (niezależnie od Zakładu Pracy) zeszliśmy lub zjechaliśmy windą do kopalni.  Dzięki mieszanym składom naszych grup, mogliśmy się zapoznać i zintegrować podczas dość długiej wędrówki słonymi chodnikami kopalni. Bywały miejsca, w których musieliśmy się nawet do siebie poprzytulać i ze sobą współpracować. Niektórzy przewodnicy, szczególnie zachęcali nas do integracji poprzez wspólne recytowanie wierszyków np. przy przechodzeniu przez kolejne drzwi recytowaliśmy wierszyk „Lewa ręka pracuje, drzwi podtrzymuje”.

Następnie przemieściliśmy autokarami do Krakowa. Na Powiślu spotkaliśmy się z naszymi przewodnikami i przeszliśmy całą grupą na rynek, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy. Pierwsza grupa podzieliwszy się na dwie mniejsze zjechała do podziemnego muzeum historii Krakowa, a druga grupa pozostawszy na powierzchni zwiedziła krakowski rynek. Później role się odwróciły. Po sporej dawce historii udaliśmy się znów do podziemnych komnat sukiennickiej restauracji, w której zaserwowano nam świetny i obfity obiad, podczas którego poczuliśmy się jak w XVI wiecznym Krakowie. Po obiedzie, czas na kawę, na którą już każdy mógł udać się indywidualnie we własnym gronie. Ok. godziny 17.00 pożegnaliśmy Kraków pod Wawelem nad Wisłą w czasie bardzo romantycznego zachodu słońca.

Organizatorzy wycieczki czyli Kierownicy trzech ZAZ-ów Ania, Marzena i Justyna, a także Dyrektorzy Ośrodka dla Osób Niepełnosprawnych Miłosierdzie Boże, którzy są organizatorami dwóch Zakładów Aktywności Zawodowej: ZAZ-u Borowa Wieś i ZAZ-u „Grill” oraz Dyrektor Caritas Archidiecezji Katowickiej, który jest organizatorem ZAZ-u Św. Marcina składają podziękowanie wszystkim pracownikom Zaz-ów, którzy otoczyli tak wspaniałą opieką naszych beneficjentów ZAZ-ów oraz przyczynili się do sprawnego przebiegu całej wycieczki.